
Általános szerződési feltételek
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében a megrendelés elküldésével és annak visszaigazolásával távollévők közötti szerződés jön létre az alábbi feltételekkel:
Vállalkozás adatai
Név: Vigh Nóra e.v. (továbbiakban: Szolgáltató)
Székhelye: 1135 Budapest, Mohács utca 9. fszt. 15.
Nyilvántartási száma: 55812698
Statisztikai számjele: 57210511869023101
Adószáma:57210511141
Telefonszáma:+3630-696-0542
E-mail cím: info@eletmodmentorod.hu
Bankszámlaszám:11773047-00212562
Nyilvántartó hatóság:
Vásárló:
Aki a Vállalkozó szolgáltatását igénybe veszi. Az Általános Szerződési Feltételek Vásárló által történő elfogadása a szolgáltatások igénybevételének előfeltétele. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásának minősül, ha a Vásárló a szolgáltatást megrendeli.
I. Szolgáltatások
A Szolgáltató a Vásárló által rendelkezésre bocsátott dokumentumok felhasználásával, személyre szabott funkcionális táplálkozási és életmód tanácsadást, természetgyógyászati ellátást végez. Szolgáltató kijelenti, hogy életmód, illetve táplálkozási tanácsadási tevékenységet végez, Szolgáltató nem szakorvos, nem dietetikus. Szolgáltató rögzíti, hogy egészségügyi szakdolgozó, természetgyógyász-fitoterapeuta (Országos Kórházi Főigazgatóság nyilvántartási száma:292100).
A természetgyógyászati, nem-konvencionális gyógyító eljárások alkalmazása olyan egészségügyi tevékenység, amely a konvencionális gyógyítási módszereket kiegészíti, meghatározott esetekben helyettesíti. Ezen szolgáltatás a beteg előzetes szakorvosi vizsgálata, illetve szakellátása után, vagy azzal párhuzamosan az adott terület szakorvosával konzultálva nyújtható. A Vásárló az ilyen szolgáltatás igénybevételét megelőzően köteles minden adat átadására, amely a szolgáltatás nyújtásának előfeltétele. Betegség fennállásának megállapítása, terápiás terv elkészítése, a beteg egészségi állapotának figyelemmel kísérése orvosi feladat. Kezelés nyújtására nem kerülhet sor előzetes orvosi vizsgálat nélkül.
A táplálkozási tanácsadási szolgáltatás sikeres teljesítése érdekében, a Vásárló köteles tájékoztatást adni mindazon körülményről, tényről, (így különösen minden korábbi vagy jelenleg fennálló, anyagcserét
érintő betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről) amely a táplálkozását, illetve az anyagcseréjét befolyásolhatja, a megfelelő szolgáltatásnyújtás érdekében.
Konzultáció
Telefonos, e-mailes megkeresés után, egy előre egyeztetett időpontban, online keretek között történik a tanácsadás, „Google Meet” alkalmazáson keresztül. A szolgáltatás időtartama 60 perc.
A konzultációra a Vásárló meghívót kap a Szolgáltatótól a sikeres kapcsolódás érdekében. A konzultáció folyamán a Szolgáltató a Vásárló által önkéntesen rendelkezésre bocsátott labor leletek, kitöltött hormonális kérdőívek, egyéb dokumentumok alapján holisztikus szemlélettel közli a véleményét ajánlás formájában a leletekről, állapotokról, tünetekről. Ha szükséges szakorvoshoz irányítja a Vásárlót, vagy ajánlást tesz további vizsgálatokra. A Szolgáltató véleménye és a konzultáció nem helyettesíti az orvosi kontrollt és a szakorvosi vizsgálatokat. A konzultáció adott esetben kiterjed a étrend-kiegészítőkre vonatkozó ajánlások megtételére, illetve életmódbeli és táplálkozásbeli változtatási javaslatokra.
Jelen Szolgáltatás körében írásbeli dokumentációként egy összefoglaló dokumentumot kap a Vásárló az előre megadott e-mail címére.
A Konzultáció – szolgáltatás díja: 30.000 Ft.
Az ár tartalmazza az ÁFÁ-t. A Vásárló a Szolgáltatónak megbízási díjat köteles a szolgáltatási jogviszony létrejöttét követően előreutalással megfizetni. A Szolgáltató a megbízási díjról számlát állít ki, amelyet elektronikus úton juttat el a Vásárlóhoz.
Az 1 órát meghaladó konzultáció időarányosan kerül kiszámlázásra.
Programcsomagok
Telefonos, e-mailes megkeresés után, egy előre egyeztetett időpontban, online keretek között történik a tanácsadás, „Google Meet” alkalmazáson keresztül.
Négy féle programcsomag közül választhat a Vásárló, amelyek az alábbiak
- Megértés csomag – tartalmazza:
- 4 hetes együttműködés
- 60 perces online konzultáció az együttműködés elején
- Laborvizsgálat ajánlás – konzultáció előtt
- Összetett kérdőívek kiértékelése
- általános kérdőív
- speciális kérdőívek
- hormonális/emésztőrendszeri egyensúlytalanságra vonatkozó kérdőív
- 5 napos étkezési napló kiértékelése
- friss laboreredmények kiértékelése funkcionális szemlélettel
- szakorvoshoz irányítás (amennyiben szükséges) – konzultáció előtt és után
- táplálkozási tanácsadás összefoglaló konkrét, személyre szabott étkezési javaslatokkal (e-mailben elküldve)
- személyre szabott étrend-kiegészítők ajánlása (e-mailben elküldve)
- Tudásanyag – táplálkozási alapvetések, összefüggések megvilágítása
- 30 perces kontroll konzultáció a 4. héten
- 2 db e-mail-es távkonzultáció (konzultáció után felmerülő kérdések megválaszolása 1 hónapon belül)
- Életmód csomag – 12 hetes intenzív együttműködés – tartalmazza:
- 90 perces személyes vagy online konzultáció az együttműködés elején
- Laborvizsgálat ajánlás – konzultáció előtt
- Összetett kérdőívek kiértékelése
- általános kérdőív
- speciális kérdőívek
- hormonális/emésztőrendszeri egyensúlytalanságra vonatkozó kérdőív
- 5 napos étkezési napló kiértékelése
- friss laboreredmények kiértékelése funkcionális szemlélettel
- szakorvoshoz irányítás (amennyiben szükséges) – konzultáció előtt és után
- táplálkozási tanácsadás összefoglaló konkrét, személyre szabott étkezési javaslatokkal (e-mailben elküldve)
- személyre szabott étrend-kiegészítők ajánlása (e-mailben elküldve)
- ajánlott alapanyagok listája és beszerzési forrásaik (e-mailben elküldve)
- részletes tudásanyag magyarázatokkal, hogy teljesen átlásd a működésed mögötti összefüggéseket
- 12 héten keresztül az étkezési napló kielemzése
- extra összefüggések átbeszélése: stresszkezelés, alvástámogatás, környezeti toxinok, vitaminok, helyes étrendkiegészítő választás
- 12 hetes együttműködés alatt minden 2. héten 1db 30 perces online konzultációt tartok Veled, így teljes támogatottságban tudsz 3 hónap alatt olyan új szokásokat kialakítani, amik az életed, a mindennapjaid részévé válnak az együttműködés végére, ha Te is bele teszed a megfelelő mennyiségi, minőségi munkát
- heti 1 db e-mail-es kommunikáció
- 4,5 óra konzultáció összesen a 12 hét leforgása alatt
- Labor konzultáció:
Időtartam 30 perc. Szakszerű segítséget nyújtok a laborvizsgálatok kiválasztásában, majd a leletek értelmezésében funkcionális szemléletben, összefüggésekben gondolkodva. - S.O.S. Konzultáció:
Tanácsadás után vagy két tanácsadás között felmerülő rövid kérdések megválaszolása, valamint akut egészségügyi állapotot, betegséget érintő kérdések azonnali megoldási javaslatai tartoznak ide.
A szolgáltatás igénybevételére a Vásárló meghívót kap a Szolgáltatótól a sikeres kapcsolódás érdekében. A Szolgáltató a Vásárló által önkéntesen rendelkezésre bocsátott labor leletek, kitöltött hormonális kérdőívek, egyéb dokumentumok alapján holisztikus szemlélettel közli a véleményét ajánlás formájában a leletekről, állapotokról, tünetekről. Ha szükséges szakorvoshoz irányítja a Vásárlót, vagy ajánlást tesz további vizsgálatokra. A Szolgáltató véleménye és a konzultáció nem helyettesíti az orvosi kontrollt és a szakorvosi vizsgálatokat. A konzultáció adott esetben kiterjed a táplálékkiegészítőkre vonatkozó ajánlások megtételére, illetve életmódbeli és táplálkozásbeli változtatási javaslatokra.
Az egyeztetést követően a Vásárló 3 héten belül megkapja a személyre szabott dokumentációs anyagot elektronikus úton. Ebben több fejezet található hormonokról összefüggésekről, stresszmanagementről, alvásoptimalizálásról, inzulinmanagementről, táplálkozástudományról, vitaminokról – és ásványi anyagokról, egyéb táplálékkiegészítőkről, továbbá étel ajánlásokat tesz a Szolgáltató, illetve a Vásárló labor elemzése is a dokumentáció részét képezi.
Megértés csomag – szolgáltatás díja: 59.000 Ft.
Életmód csomag – szolgáltatás díja: 99.000 Ft.
A labor konzultáció – szolgáltatás díja: 18.000 Ft.
S.O.S. konzultáció- szolgáltatás díja: 18.000 Ft.
Az ár tartalmazza az ÁFÁ-t. A Vásárló a Szolgáltatónak megbízási díjat köteles a szolgáltatási jogviszony létrejöttét követően előreutalással megfizetni. A Szolgáltató a megbízási díjról számlát állít ki, amelyet elektronikus úton juttat el a Vásárlóhoz.
4. Ezt (V)edd meg privát bevásárló túra
- első
5. BEMER bérlés
- 4 hetes bérlés (4×7 nap): 95.000 Ft
- 8 hetes bérlés 170.000 Ft
- heti bérlés 30.000 Ft
II. A szolgáltatás sikeres teljesítése
A Szolgáltató – a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatáson kívüli tevékenység végzése során – kizárja a felelősségét arra az esetre, amennyiben a tanácsadás a Vásárló esetleges rejtett vagy korábbi betegsége miatt marad eredménytelen. A Vásárló tudomással bír arról, hogy a Szolgáltató által nyújtott – a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatáson kívüli – szolgáltatás nem orvosi vizsgálat, nem gyógyításra irányul, ezért az esetleges egészségügyi panaszok kezelésére nem alkalmas. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a Vásárló előtt ismert vagy nem ismert betegségéből, illetve egészségügyi panaszából eredő következményekért. A Szolgáltató – ide nem értve a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelően nyújtott szolgáltatást – nem jogosult betegség miatti kezelést még tanácsadás formájában sem nyújtani, ezért amennyiben a Vásárló megrendelése kezelésre irányul, úgy a Szolgáltató köteles a tanácsadást megtagadni, mely esetben a felek közötti jogviszony lehetetlenül és megszűnik. A Vásárló köteles a Szolgáltatónak megfizetni mindazt a költséget és munkadíjat, amely a Szolgáltató részéről már nyújtott szolgáltatásért jár.
A Szolgáltató, mint nem-orvos személy, a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelően nyújtott szolgáltatás körében részt vehet a beteg ellátásában, és nem konvencionális gyógymódot alkalmazhat – képesítésének megfelelően – orvosi szakellátás után vagy azzal párhuzamosan, a beteg rendszeres orvosi ellenőrzése mellett, diagnózist nem állíthat fel, nem módosíthat orvosi terápiát, terápiás tervet, orvosi vizsgálat nélkül nem kezelhet beteget.
Vásárló vállalja, hogy a számára elkészített személyre szabott étrendi vagy egyéb ajánlást, életmód és táplálkozási programot, kérdőívet, ajánlásokat, e-mail levelezést nem továbbítja harmadik fél számára. Ha ez mégis megtörténik, abban az esetben Vásárló köteles az okozott kár megtérítésére. A vásárló vállalja, hogy fizetési kötelezettségeinek eleget tesz. Amennyiben ez nem történik meg, a szolgáltatási jogviszony megszűnik. Ahhoz, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás elérje célját, a Vásárló aktív közreműködése szükséges. Szolgáltatónak nincs lehetősége annak kontrollálására, hogy Vásárló betartja-e a Szolgáltató által meghatározott ajánlásokat, ezért a szolgáltatás eredménytelenségére való hivatkozással nincs lehetőség a szolgáltatás díjának visszaigénylésére, illetve visszafizetésére. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármelyik szolgáltatás megrendelését indoklással vagy indoklás nélkül elutasítsa. Ezzel szemben a jelentkező panasszal, jogorvoslattal nem élhet. Amennyiben Vásárló bármelyik kizáró tényező figyelmen kívül hagyásával jelentkezik táplálkozási és/vagy életmódváltó programra és ez a program során kiderül, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szolgáltatást megtagadja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az előzetesen elfogadott jelentkezést követően, a program során a szolgáltatást indoklás nélkül is megtagadja. Ilyen esetben a szolgáltatás díja visszafizetésre kerül. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal azért, ha Vásárló bármelyik kizáró tényező figyelmen kívül hagyásával rendel meg bármilyen szolgáltatást. Szolgáltató és Vásárló mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket békésen, tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem sikerül, Vásárló jogosult a vitából származó követelésének polgári eljárás keretében bíróság előtti érvényesítésére.
III. Egészségügyi nyilatkozat
Vásárló kötelessége a jelen Szerződés elfogadásával, hogy Szolgáltató felé bejelentse minden nemű betegségét, allergiáját, intoleranciáját, egészségügyi kihívásait, melyért csakis a Vásárló saját maga felelős. Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen betegségért, melyet a Vásárló eltitkol, mert a gyógyítás, orvoslás nem áll Szolgáltató hatáskörében.
Az Ajánlás csak tanácsadásra szolgál, valamint arra, hogy a Szolgáltató legjobb tudása szerint segítsen Vásárlónak a Vásárló egészségével kapcsolatos tájékozottabb döntések meghozatalában. Szolgáltató hatásköre nem terjed ki semmilyen egészségügyi probléma diagnosztizálására vagy kezelésére, ide nem értve a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatás keretében végzett tevékenységet. A szolgáltató – a természetgyógyász-fitóterapeuta végzettségének megfelelő szolgáltatás körében végzett tevékenységen túl – olyan végzettséggel rendelkezik, mely végzettség alapján kizárólag ajánlások, javaslatok, útmutatás, információ és tippek közölhetők, a Szolgáltató legjobb tudása szerint. Ez semmiképpen sem helyettesíti az egészségügyi, orvosi tanácsadást. Szolgáltató a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettséggel rendelkezik, az annak megfelelő tevékenység végzésére jogosult.
Szolgáltató nem felelős és nem tehető felelőssé a szolgáltatott információk értelmezéséért.
Szolgáltató bizonyos tényezőkre nem nyújt tanácsadást, mint a:
- Hormonkezelés
- vesebetegség, májbetegség, tartós emésztőrendszeri betegség (pl. IBS, felszívódási problémák),
- evészavar esetén (anorexia, bulimia, orthorexia nervosa)
- 1-es típusú cukorbetegség, inzulinnal kezelt 2-es típusú cukorbetegség
- daganatos megbetegedés esetén
- Ha komoly betegség miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll
A Szolgáltató által megosztott információk nem orvosi tanácsok, és nem használhatók semmilyen egészségügyi állapot diagnosztizálására, kezelésére, gyógyítására vagy megelőzésére. A Szolgáltató, mint nem-orvos személy, a természetgyógyász-fitoterapeuta végzettségének megfelelően nyújtott szolgáltatás körében részt vehet a beteg ellátásában, és nem konvencionális gyógymódot alkalmazhat – képesítésének megfelelően – orvosi szakellátás után vagy azzal párhuzamosan, a beteg rendszeres orvosi ellenőrzése mellett, diagnózist nem állíthat fel, nem módosíthat orvosi terápiát, terápiás tervet, orvosi vizsgálat nélkül nem kezelhet beteget.
Ha A Vásárló bármilyen egészségügyi problémával küzd, ajánlott haladéktalanul felkeresni az orvosát, vagy egy egészségügyi szakembert. A Szolgáltató weboldalán megjelenített tartalom, valamint minden kiadott étrendi ajánlás, életmód és táplálkozási programok csak ajánlásra szolgálnak. A weboldalon megosztott információk kizárólag arra szolgálnak, hogy segítsenek az egészségével kapcsolatos tájékozottabb döntések meghozatalában. Szolgáltató semmiféle garanciát nem vállal a vélemények, tanácsok, szolgáltatások vagy egyéb, e weboldalon található vagy hivatkozott információk pontosságáért vagy teljességéért, időszerűségéért, valamint hasznosságáért. Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen veszteségért, amely a Vásárló által, az ezen a weboldalon található bármely információval vagy anyaggal kapcsolatos bármely intézkedés vagy megbízás eredménye. A Szolgáltató által megosztott és terjesztett információk, étrendi ajánlások és tartalmak bármely felhasználója saját felelősségére használja az összes információt, ajánlást, iránymutatást és tippet. Szolgáltató nem tehető felelőssé az információk, ajánlások és iránymutatások felhasználó általi értelmezéséért. Minden információ, tartalom és ajánlás, amelyet Szolgáltató a weboldalon, valamint a közösségi médián megoszt, Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdona, mely saját tapasztalatai és képzettsége alapján került kidolgozásra, kivéve, ha Szolgáltató ezt másképpen nyilatkozza, illetve hivatkozza. A Szolgáltató nem rendelkezik doktor, háziorvos vagy dietetikus végzettséggel. Szolgáltató hatásköre nem terjed ki semmilyen egészségügyi probléma diagnosztizálására vagy kezelésére. Szolgáltató funkcionális táplálkozási tanácsadó, életmód tanácsadó, végzettsége és ismerete alapján kizárólag tanácsok, javaslatok, útmutatás, információ ajánlhatók, Szolgáltató legjobb tudása szerint. Ez semmiképpen sem helyettesíti az egészségügyi, orvosi tanácsadást.
IV. Titoktartási kötelezettség és szerzői jogvédelem
A weboldalon, illetve a közösségi médián Szolgáltató által megjelenített és eladásra kínált minden egyes digitális termék, étrendi ajánlás, e-book, pdf fájl és az online tartalom csak és kizárólag egyetlen Vásárló (fizető fél) számára értékesített. Vásárló jelen szerződés alapján titoktartási kötelezettség alatt áll, nem adhatja ki a megvásárolt terméket harmadik félnek másolásra, nem adhatja át, nem oszthatja meg, nem terjesztheti, nem értékesítheti. A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül a fent említett tételek felhasználása a szerzői jogok megsértését jelenti, és jogi következményeket vonhat maga után. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot vagy részletet magáncélú vagy magáncélon túlmenő felhasználás céljából fizikai vagy más adathordozóra letölteni, átmásolni, átvenni, más weboldal részeként elhelyezni, elektronikusan tárolni, feldolgozni, értékesíteni, stb. a jogtulajdonos előzetes írásos engedélye nélkül tilos. A jogtulajdonos a Vállalkozó.
V. A szolgáltatási jogviszony időtartama, megszűnése, felmondás
Vásárló bármelyik szolgáltatás díjának kiegyenlítésével egyértelműen kifejezi szándékát az adott szolgáltatás igénybevételére és automatikusan elfogadja a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit. Amennyiben Vásárló az adott szolgáltatás díjának kiegyenlítése után bármilyen indokkal (pl. vélt vagy valós egészségügyi problémákra, családi okokra vagy egyéb külső körülményekre való hivatkozással) meggondolja magát a szolgáltatás igénybevételének tekintetében, nincs lehetőség a szolgáltatás díjának visszaigénylésére, illetve visszafizetésére, mert Vásárló jelen Szerződés feltételeit elolvasta és elfogadta a szolgáltatás megrendelésével.
Amennyiben a Vásárló a szolgáltatás nyújtásához szükséges dokumentumokat nem szerzi be a foglalt időpontjáig vagy a Szolgáltató mentális vagy fizikai okok miatt alkalmatlannak bizonyul a tanácsadásra, a szolgáltatási jogviszony ellehetetlenülés miatt megszűnik. Amennyiben a felek között a szolgáltatási jogviszony létrejött, azonban a Vásárló a hiányosan beszerzett dokumentumokat a Szolgáltató kérése ellenére a megadott határidőn belül nem pótolja, a Szolgáltató jogosult a jogviszonyt felmondással megszüntetni, és a felmerült költségeit és munkadíjat a már nyújtott szolgáltatásokért követelni.
VI. Alvállalkozó igénybevétele
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítése során alvállalkozó közreműködését igénybe venni. Alvállalkozóként a Szolgáltató más szakembert vonhat be a teljesítésbe. A Vásárló kifejezetten hozzájárul, hogy a Szolgáltató a személyes adatait és minden más átadott adatát a szolgáltatás teljesítése érdekben és időtartamára átadja.
VII. A felek közötti jogviszony
Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy az elektronikus úton eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései.
Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató, valamint a Vásárló közötti megrendelés adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.
A megrendelésre vonatkozó e-mailen visszaigazolás a Szolgáltató és Vásárló között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 18.§ szerinti “írásbeli megerősítés” követelményének.
VIII. Panaszkezelés
A panaszügyintézés történhet a Szolgáltató adatainál feltüntetett elérhetőségek egyikén elektromos levél, vagy telefonos megkeresés alapján, valamint hagyományos levél formájában vagy személyesen. (Személyes megkeresésre előre egyeztetett időpontban van lehetőség.) A panaszok megválaszolását és lehetőség szerinti orvoslását a Szolgáltató igyekszik a lehető leggyorsabban megtenni, de legkésőbb 14 napon belül.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei: www.fogyasztovedelem.kormany.hu
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu ; onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
IX. Záró rendelkezések
Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény vagy annak fenyegetése, baleset, tűz, blokád, árvíz, földrengés, természeti katasztrófa, súlyos vihar, súlyos energiaellátási zavar, súlyos közlekedési zavar/akadályozás, járvány, hatósági rendelkezés, vagy más, közvetlen, olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-től a Résztvevő vagy Jelentkező javára eltérjen. Vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan megváltoztassa. Az Általános Szerződési Feltételek és annak mindenkori módosítása jelen honlapon történő közzétételkor lép hatályba.
2023.09. 24.
Kedvezmények
Fedezd fel a számos partnerweboldalon beváltható kuponkódjaimat, exkluzív ajánlataimat! Ne maradj le ezekről a fantasztikus lehetőségekről!
Érdekel